Adapter
Adapter to strukturalny wzorzec projektowy pozwalający zmienić interfejs jednej klasy na inny. Jego podstawowym zadaniem jest rozwiązanie problemu niepasujących do siebie interfejsów.
// blog o programowaniu i branży IT
Adapter to strukturalny wzorzec projektowy pozwalający zmienić interfejs jednej klasy na inny. Jego podstawowym zadaniem jest rozwiązanie problemu niepasujących do siebie interfejsów.
Budowniczy to jeden ze wzorców projektowych używanych w programowaniu obiektowym. Zalicza się on do rodziny wzorców konstrukcyjnych. Dzięki użyciu budowniczego oddzielamy proces tworzenia obiektu od jego reprezentacji. Jest to dość prosty wzorzec, który jednak sprawia problemy, ze względu na różne warianty w jakich występuje. W tym artykule przedstawię dwie podstawowe implementacje tego wzorca oraz opiszę różnice, jakie między nimi zachodzą.
Fabryka abstrakcyjna i wszystkie jej odmiany są rodziną konstrukcyjnych wzorców projektowych. Dzięki fabryce otrzymujemy interfejs, służący do generowania różnych obiektów, które go spełniają. Fabryka abstrakcyjna i metoda wytwórcza są bardzo często mylone ze sobą. W wielu źródłach zaprezentowane są ich błędne implementacje, a programiści często sami nie wiedzą, której wersji fabryki chcą użyć.